Berkley Powerblade!

Hallå allihopa! Har varit ute och testat ett nytt bete på sistone och tänkte delge er lite information här. Betet som testats är som rubriken lyder betet Berkley Powerblade. Första testet skulle göras i en sjö med rikt bestånd av gös med inslag av rejäla abborrar. Väl framme vid sjön så tacklas nämnt bete på […]

Pb för Per!

Hej igen! Igår hade jag jag med mig en gäst i båten som ville lära sig lite mer om att trolla gädda, Per Rosell. Han trollar en hel del själv och med vänner men kände att han ville få lite nya infallsvinklar för att lyckas bättre med sitt fiske. Vi for ut i den arla […]

Teamträff med ABU, ”Va gött du tjatar”!

Hej alla glada människor! Helgen som gick spenderades med ABU-teamet i Motala. Vi fiskade i sjön Boren och det skulle bli en tuff utmaning för alla inblandade. Vi träffades på fredagskvällen och inledde med en trevlig middag på Levins som ligger i centrum av Motala. Fantastisk mat serverades och jag kan varmt rekommendera det stället. […]

Triss i tior och en tolva!

Hej! Tänkte förtälja lite om de senaste fiskepassen. Precis som förra säsongen så har jag haft oflyt med vädret. Har haft en del andra måsten som fått gå före praktiskt fiske och då har naturligtvis förutsättningarna varit bra. När jag haft tid så har det blåst djävul för det mesta. Har dock lyckats pricka in […]

Utvärdering Revo STX Haspel och Revo Toro Beast.

Hej på er! Jag har under två säsonger hårdtestat två nya rullar som släppts ut på marknaden nu. Att säga att dessa rullar fått slita ont är nog ett understatement, dom har fått duktigt med däng är nog ett mer passande uttryck. Ska rullar testas ska dom göra det under svåra omständigheter där komponenterna utsätts […]

Båtpimpel!

Äntligen kom jag ut på lite fiske igen! Blev ju tyvärr drabbad av kleptomaner som stal min båtmotor förra månaden, och det har varit mycket tungt att inte ha ett fungerande skepp att stäva ut i. Har dock snälla vänner som kan förbarma sig över en när nöden är stor. Idag var det Kaj som […]

På tur med Pekings kungar!

I söndags blev jag medbjuden ut på fiske av Johnny Gharib och Alex Isik. Båda två duktiga gäddsvingare från Norrköping som i folkmun kallas för ”Peking”. Jag var full av förväntan då dessa sköna snubbar hade några schyssta gäddhak som skulle besökas. Vi for iväg i Johnnys Tracker Targa som gick som ett spjut över […]

Pelagiskt gäddspinn!

Igår tog jag en tur ut på böljan för att fiska gädda igen. Jag har nu ett par turer inklusive Pike Open fiskat grundare än 6 meter. Den här turen blev det motsatta, allt fiske djupare än 6 meter. Pelagiskt spinnfiske efter gädda. Efter att ha praktiserat metoden ett tag känner jag att jag börjar […]

Beten. Färgen och formens betydelse.

Hej på er alla glada läsare! Har precis börjat återhämta mig efter två dagars gäddsafari. Hur många kast jag lagt vet jag inte, men det har blivit många vilket min ömmande rygg vittnar om. Det har dock varit en givande helg med många hugg och vilda bataljer. I lördags fiskade jag ensam då båtsällskap uteblev. […]

Rödingsafari!

Hej allihopa! Har varit på två dagars rödingsafari och sitter nu här och samlar intrycken. I lördags fick jag sällskap av den synnerligen sympatiske Tommy Muhr från Gävle. Tommy blev under svårt biten av denna form av fiske när han var nere för ett par veckor sedan. Han blev då rikligt belönad med både stor […]