Studiedag = fiskedag!

I tisdags hade jag studiedag och pappa tog semester så vi kunde köra ett heldagsfiske. Första rampen vi kom till var omöjlig att sjösätta på pga is så vi åkte till en mer öppen ramp som var isfri men vi var ändå tvungna att bryta oss genom långa sträckor med is för att komma in […]

Att fiska gädda på vintern är ett helt annat fiske än det är på sommaren men det är fortfarande lika roligt men mycket kallare om fingrarna! Vi har fortfarande öppet vatten i vår havsvik och vi måste presentera betena mycket långsammare än vi gör när det är varmare i vattnet men det gäller bara för […]

IMG_E4935

Höstgös och PikeOpen

Gösfisket har varit extremt kul senaste veckorna med hårda och snabba hugg. Det verkar som att gösen håller på att ta över Gamlebyviken för vi får dom som aldrig tidigare. Vi använder gummibeten på runt 10cm riggade med 15gr skallar som vi fiskar nära botten. Revo MGX treme på sköna spön med kastvikt upp till […]

Christian1

Insjöfiske på Antons fiskefest

Fiske efter gädda i en insjö och ute i skärgården är helt olika fiskesätt och insjöfisket efter gädda testade vi denna helgen när det var vår AbuTeam-kompis Antons fiske/födelsedagsfest. Vi åkte ned till Antons fest på fredagseftermiddagen och de flesta hade redan kommit före oss. Precis som förra årets fest bjöd Anton på riktigt gott […]

Junior Pike Open och varierat sommarfiske

I sommarens Junior Pike Open var jag och pappa med och guidade ungdomar. I vår båt hade vi Simon och Vidar som fiskade riktigt bra. Med de lättfiskade Berkley Pulse shadarna fick vi igång gäddorna och hade många hugg och pigga sommargäddor uppe i båten. Vi gled längs vassar och natebälten, grabbarna hamrade på. De 3 […]

Handdrillad röding i Vättern

Spinnfiska efter gädda, gös och abborre i skärgården är det vi alltid gör, så när vi blev inbjudna av Andreas Seger att följa med honom ut på Vättern och vertikalfiska röding var det något helt nytt för oss som vi självklart tackade ja till. Vi möttes på morgonen vid en ramp i norra Vättern och […]

Fil 2017-07-14 11 50 40

Fiske med vinnaren av ”Fiska med Team Abu Garcia”

Fisket med Andreas Seger som vann tävlingen ”Fiska med Team Abu Garcia” var riktigt kul. Vi fiskade som sagt på mina hemmavatten, alltså Gamlebyviken. På förmiddagen vad det regn och mulet men nästan ingen vind, vi fiskade av djupvassar och bland nate-bälten. Andreas var först med att ta en pigg gädda på 90 cm, efter det […]

Roligt gösfiske med bonus ål

Vi har testat gösfisket i havet de senaste veckorna och faktiskt inte fiskat efter gädda sedan Pike Open. De första fisketurerna var vi glada om vi lyckades ta en gös men nu verkar vi ha hittat rätt teknik. I början fiskade vi med ganska stora gummibeten men när vi gick ner till beten på ca 10 […]

Segt vårfiske men snart vänder det!

Det har varit en svårfiskad vår och gäddorna har inte riktigt kommit igång och börjat äta här i våra vatten i skärgården. Har provat att fisk gädda i insjö och där blev det ett mycket roligare fiske, många och galna hugg. Men jag tror att nu när solen börjar värma så kan det bli riktigt […]

ABU

Vill du fiska med oss i sommar?

Vill du som är upp till 16 år hänga med oss ut på en heldags gäddfiske i Västerviksskärgård? Vi kommer fiska från båt på våra favoritvatten, äta grillad lunch på någon ö och ha en skön fiskedag tillsammans. Fisket kommer ske i Juni då vi brukar ha bäst fiske efter stora gäddor. Vi bestämmer dag […]