Trolling på Møn del 2.

I sidste uges indlæg fra Møn turen, skrev jeg om, hvordan vores tur havde forløbet sig fra Onsdag til Lørdag. Jeg forsætter derfor historien, fra søndag tidlig morgen :)

Søndag morgen var vi alle oppe kl.06, på den måde kunne vi nå at forberede lidt til dagens fiskeri, inden fælles morgenmad og skippermøde.

Da kl. blev 08, fik vi start skuddet, hvorefter vi smuttede direkte mod 40 meteren, sammen med Team Magnus. Da der stadig var ret store bølger, tog turen ud til 40 meteren lige omkring 2 timer, da vi ikke kunne sejle meget mere end 7-8 knob.

Møns klint

Endelig nåede vi derud og det tog ikke lang tid, før alt grejet var sat. Bølgerne havde lagt sig en del, da vi nåede frem, hvilket også gjorde det nemmere at styrer grejet.

Det ser da ikke tosset ud :)

udsigten over vandet, på en flot forårsdag :)

Efter halvanden times fiskeri, kom lyden endelig, som vi så længe havde ventet på. Vi løb begge ud, jeg fik fat i stangen og Ryan begyndte straks at rydde den ene side for grej. Efter et par gode træk ud af, fulgte den mere eller mindre bare med ind til båden. Ryan fandt nettet frem og endelig, var den første laks i båden.
Der spredte sig en jubel og glæde i båden og straks var stemningen gået fra spændt, til utrolig glæde. Det var en flot laks på knap 4 kg.

Mig med en fin laks på knap 4 kg.

Vi fik hurtigt sat grejet igen, så vi var klar til endnu en fisk. Da vi var utrolig glad for, endelig at have fået en laks i båden, blev dette jo hurtigt fortalt over VHF radioen :) Den havde jo været længe undervejs..

Flot udsigt

Vi nåede ikke at sejle ret langt, før der igen var bid, denne gang var det nogle lidt kraftigere træk fisken tog. Vi kom hurtigt ud og fik fat på stangen. Ryan begyndte igen, at få ryddet alle stænger i den ene side og der gik ikke lang tid, før vi kunne se en flot blank side bryde vandet. Det var en rigtig flot laks og da den endelig kom tæt på båden, hvor vi skulle lande den, valgte den at dykke under båden. Der gik en smule panik i os, da fisken ikke var langt fra vores propel. Det ville være trist, hvis så flot en fisk, skulle ende som fiskefars :)

Heldigvis lykkedes det os at få laksen om på siden, så vi på den måde kunne lande den. Ryan fik nettet laksen og da den endelig kom ind i båden, kan intet beskrive hvor glade vi var. Det var en flot laks på knap 8 kg :)

mig med den flotte laks :)

Endnu en fint billede af laksen :)

Ryan med den flotte Laks :)

Da vi kigger over til Team Magnus, der ikke lå lagt fra os, havde de også fået bid. Faktisk havde de været så heldige, at få et dobbelt hug. Man kunne fornemme der var en smule kaos, men endelig hørte vi fra dem. De havde desværre mistet den ene laks, som ellers var en fin laks, men den anden var kommet i båden.

Team Magnus, fighter fisk :)

Vi Nyder det gode vejr på båden.

Kort efter vi havde snakket med dem, fik vi hug igen. Ryan fik fat i stangen og det var en go fisk, den lavede nogle meget tunge ryk i stangen. Desværre mistede vi fisken, kort efter den havde bidt på. Det var selvfølgelig ærgerligt, da vi mente det var en go fisk.

Mens vi snakkede lidt om, hvor irriterende det var, kunne vi pludseligt hører noget larme på taget af båden. Vi havde tidligere smidt et blink langt bag båden, hvorefter stangen var sat på taget. Vi havde ikke forventet det ville give noget, men der tog vi fejl, for det viste sig at der var bid.

Ryan fik fat i stangen og begyndte at fighte fisken. Den ville ikke med ind, den sprang rundt og stak af utallige af gange. Men det lykkedes til sidst at få fisken i båden. det var en fin laks på 3,5 kg, som faktisk kæmpede meget bedre end laksen på 8 kg.

Vi tog igen kontakt med Team Magnus og da vi begge, havde fanget godt og set godt med fisk, blev vi enige om at døbe området ”Jyde Hjørnet”. :) Da navnet blev fortalt over vores VHF radio, var der selvfølgelig en del interesse fra de andre både, omkring hvor de evt. kunne finde det såkaldte jyde hjørne :)

Ryan med fin laks på 3,5 kg.

Vi fik ikke flere fisk i båden på turen den dag, men vi mistede et par stykker som lige nappede til blinket. Da kl. nærmede sig 15, valgte vi at sejle hjemad da vi senest skulle være i havn kl.17 og aflevere vores nummer.

Vi sejlede lige forbi team Magnus, for lige at sige vi ville smutte ind. Der gik heller ikke længe før de ville sejle i havn. Men de ville lige have den sidste halve time :)
Inden vi sejlede videre, tog de lige et par billeder af os i båden, med vores flotte fisk.

Vi viser fisken frem til Team Magnus :)

På vej hjem fra 40 meteren, fulgtes vi en del af vejen sammen med Team Ellingen.

team elling drøner forbi

Da vi kom i havn, skulle der lige tages et par billeder med fiskene, inden vi smuttede til indvejning.

Fisken blir vist frem i havnen

Mig med laks på knap 8 kg

Ryan og jeg skal lige have et fælles billede :)

Da Team Magnus også var kommet i havn, fulgtes vi alle til dagens indvejning :)

Lars og Ryan bærer den tunge kasse, mens jeg stolt kunne bærer min laks :)

Da vores fisk var blevet indvejet, skulle de selvfølgeliglige renses og gøres klar til hjemturen og det sørgede Lars for at hjælpe med :) Mange tak for hjælpen..

Lars ordner fisk :)

Efter rensningen af fisk, forsatte vi hen til præmie overrækkelsen. Vi endte på en 11 plads og team Magnus fik en fin 8.plads. Vinderen af denne tur, var Team Bigfish med en flot laks på 13,2 kg.

Da vi kom hjem, fik vi ordnet det sidste på båden, så det hele var klar til hjemturen mandag morgen.

Så bliver båden pakket :)

Senere på aftenen, valgte vi at bestille pizza og slappe af. Det havde været en helt fantastisk tur og kan kun sige, jeg allerede glæder mig til næste gang vi skal af sted :)

udsigt over klintholm havn

Mandag morgen stod vi op omkring kl. 08, efter alle tingene var blevet pakket ud i bilerne, spiste vi alle morgenmad sammen. Efterfølgende smuttede Ryan og Lars om med vores både, mens Susan og jeg tjekkede os ud. Det var en flot dag og kan kun sige at jeg selvfølgelig stadig havde fiskefeber :)

så er vores både klar til hjemturen

Farvel til Møn for denne gang :)

farvel farvel :)

Da vores både var kommet op på traileren, sagde vi farvel og turen kunne begynde hjemad. Det har været en skøn tur, desværre var vi uheldige
med vejret, men der kom stadig fisk i båden :)

Heldigvis er det ikke vores sidste laksetur i år, vi har nemlig også vores Bornholm tur D.19-April, som vi ser meget frem til. Mon ikke, der også kommer et par laks i båden der :)
Det håber vi i hvert fald.

Tak til alle dem, der har været med til at gøre dette til en kanon god tur :)