Trolling på Møn del 1.

Ugerne op til vores Møn tur var en smule hektiske, da der var en masse på båden som skulle ordnes. Der skulle monteres hydraulisk styring samt autopilot i båden og det tog selvfølgelig, længere tid end forventet. Men efter noget tid, var det endeligt monteret og klar til at blive udluftes.

Da autopiloten var blevet udluftet, tog vi af sted til Lillebælt for at sejle den ind og efter en time på vandet, var også det ordnet. Da det hele endelig var færdig, skulle båden bare vaskes og have sat vores nye Team logo på, som jeg selv havde tegnet :)

Så fik vi endelig vores Team logo på båden

Endelig kom dagen hvor vi skulle af sted til Møn og det kunne kun gå for langsomt, med at få grejet smidt i bilen. Vi kørte onsdag inden påske, så vi fik lidt ekstra dage at fiske i.

Så er vi klar til Møn

Vi havde valgt at leje en hytte, samme med Lars fra ”Team Magnus” og hans familie, da vi alle var enige om, at 6 dage i båden var for længe :)  Da vi ankom til Lillebælt, mødtes vi med de andre og kørte sammen mod Møn.

2 stk jeanneau merry fisher 530 :)

Så er vi på vej mod Møn :)

Da vi endelig ankom til Møn, var vejret rigtig fint, men meget koldt. Vi fik straks nøglerne til hytten og begyndte med at pakket lidt ud. Hytten lå helt perfekt ved vandet og lige ved hytten, var der en bro hvor vores både kunne ligge.

Udsigten over klintholm havn

Så ankom vi til Hytten

fint sted til vores både, lige ved hytten

Da vi var faldet godt på plads, skulle vores både i vandet, så vi var klar til fiskeri torsdag. Det sørgede Ryan og Lars for, men vi andre blev i hytten og pakkede det sidste ud.

Så ligger Team Magnus til med båden

Så er Ryan klar til at få lagt båden til

Da vores både var kommet på plads, skulle Lars og Susans datter Signe fejres, da hun havde 4 års fødselsdag. I den anledning havde hun selv bestemt, at aftensmaden skulle bestå af Lasagne. Efter spisning, blev fiskegrejet pakket ud og gjort klar til torsdagens fiskeri.

Torsdag morgen var vi oppe kl.05, da vejrudsigten havde meldt at det skulle blæse op hen af dagen. Derfor ville vi tidlig af sted, så vi på den måde, kunne nå lidt fiskeri inden. Da kl. var 06, var vi endelig klar til at komme afsted.

Så er vi klar til torsdagens fiskeri :)

Da vi kom ud af havnen, blev vi ret hurtigt mødt, af nogle forholdsvis store bølger. Vi kontaktede Team Magnus, hvor vi blev enige om, at fiskepladserne Bananen og Kondomet alligevel skulle have en chance. Uheldigvis for os, blev bølgerne kun større og større, jo længere vi kom ud og da vi ankom var bølgerne 1,5 til 2 meter.

det er svært at fornemme, men bølgerne var temmelig store

store bølger

Det er ikke nemt, at få sat grej i det dårlige vejr

Desværre nåede vi kun at få sat 4 stænger, og så var jeg selvfølgelig søsyg, ”typisk”. Nu ligger det sådan, at når jeg er meget dårlig, så bliver jeg lidt at en Pyllerrøv og efter at have brokket mig en hel del til Ryan, endte det med at jeg i skam, måtte kalde Team Magnus over VHF radion og meddele at turen gik hjemad for os :(

Team Magnus valgte at blive derude og give det en chance, også selv om Magnus ikke havde det så godt. En lille smule søsyge, skulle ikke holde Magnus fra at fange laks og når der ikke skete så meget, kunne søsygen bare soves væk i kahytten. Sejt gået Magnus :)
Desværre fik de ingen laks, på den ellers hårde tur.

Lille Magnus sover sin søsyge væk i båden :)

Da vi kom hjem, valgte vi at tage ind til byen, for at handle ind til aftensmad og i dagens anledning, havde Ryan valgt, at vi skulle have hjemmelavet burger. Det endte med at Mændene var i køkkenet, mens Susan og Jeg slappede af med et glas vin :)

Lars hygger med familie

Så er der dømt hygge

Så er mændende i køkkenet :)

Efter spisningen, blev der gjort klar til spilleaften, holdene bestod af Ryan og Lars, og Susan og jeg.  Da vi havde spillet lidt tid, var vi kommet foran Ryan og Lars og det var bedstemt ikke noget, der faldt i go jord hos gutterne. Så da Ole fra Team Trollanden kom på besøg, måtte han jo hoppe på deres hold.  Men det endte nu alligevel med, at drenge tabte kampen i ”Bezzer wizzer”.  :)

Da vejret ikke havde ændret sig særlig meget fra torsdag til fredag, valgte vi at droppe fiskeriet fredag.

Da vi vågnede fredag morgen, meldte fiskefeberen sig igen. Derfor valgte vi at tage en tur på kysten efter havørreder. Planen var egentlig at Lars og Magnus også skulle med, men lige inden vi skulle af sted, besluttede Lars at de ville på havet. Derfor drog vi selv på kysten, da vi ankom til kysten, begyndte det at sne, men det skulle ikke holde os fra at få fisket lidt. Efter en lille times fiskeri, skete der endeligt noget, desværre fik vi ikke fisken i land.

Da vandet var utrolig koldt, kunne vi ikke holde til mere end 2 timers fiskeri og derfor smuttede vi hjem igen. Resten af dagen bød på blæst og sne, og det endte med at blive en hygge dag indendørs. Da team Magnus kom hjem, havde heller ikke de, haft held med fiskeriet.

ikke det bedste fiske vejr :(

sikke noget vejr.

Senere samme dag, skulle alle os fra JSK mødes til fælles spisning. Det var rigtigt hyggeligt og der blev snakket en del om hvad lørdagens konkurrence ville byde på.

Da rygterne spreder sig hurtigere end en steppe brænd, havde alle jo hørt, at jeg var søsyg torsdag :) Heldigvis for mig, havde Team
Trollanden været så flinke, at medbringe deres søsyge armbånd, som jeg kunne låne til weekendens konkurrence.

Lørdag morgen startede med morgenmad i klubhuset, hvor der blev der givet lidt information, om dagens konkurrence. Da kl. blev 08, lød starten og vi begyndte at sejle ud.

Så er vi på vej ud til dagens konkurrence

De fleste både, havde allerede besluttet at de skulle ud til området kaldet 40 meteren og fiske laks. Vi valgte at starte fiskeriet på ydersiden af kondomet, da det stadig blæste en del. Vi fulgtes med Team trollanden derud, så vi var flere både i samme område.

Så er Team Trollanden på vej ud

Så er vi også på vej ud efter nogle laks

Da vi havde fisket nogle timer, havde vi stadig ikke mærket noget. Men vi kunne hører over vores VHF, at det stod helt anderledes til, ude på 40 meteren og da vi havde hørt gentagne meldinger om store laks, besluttede vi at kontakte trollanden, for at hører om de ville med. Men da kl. allerede var halv 1 og vi var en time derfra, kunne det ikke betale sig at sejle derud.

Derfor forsatte vi med at trolle på kondomet og endelig skete der noget, bremsen på hjulet larmede og vi fløj begge ud. Den blev ved at tage line, men da vi skulle have stagen ud af vores stang holder, sad stangen fast. Der spredte sig en smule panik, da vi ikke ville miste fisken. Endelig fik Ryan stangen fri, men fisken var væk. Der blev hurtigt meget stille i båden og det endte med, at blive en lang tur hjem, men sådan er fiskeri bare nogle gange :)

Da vi kom i havn, havde Team Magnus heldigvis fanget laks. Magnus havde fået en Laks på 10+, og Sten havde fået en på omkring 8 kg.

Magnus fra Team Magnus, med sin 10 + laks

Sten fra Team Magnus, med hans flotte laks

Vi var selvfølgelig en smule skuffet over, at vi havde mistede vores laks, men heldigvis var der endnu en dag søndag og der var ingen tvivl om, at vi skulle med på 40 meteren, uanset vind og vejr :) Lørdag aften var der igen fælles spisning for alle JSK medlemmerne, da Jeg vidste vi skulle sejle til 40 meteren søndag, valgte jeg ikke at spise eller drikke ret meget. Jeg havde benyttet søsygearmbånd på turen i dag og jeg havde ikke været søsyg, men på trods af det, turede jeg ikke risikere noget. Efter spisningen var vi simpelthen så trætte og derfor valgte vi at smutte tidligt i seng, så vi var friske søndag.Da det var en længere tur vi var på, har jeg valgt at dele indlægget op i to. Del 2 vil omhandle søndagens fiskeri, hvor også vi, endelig får laks i båden  :) Håber i vil læse med..Senja Furbo