Forårs laksen 2018

Lakse sæsonen 2018, er noget alle vi laskefiskere har set meget  meget frem til. Frederik og jeg havde længe planlagt hvad vi skulle på præmieredagen og endelig kom dagen. Vi startede fiskeriet på Nibsbjerg med skyhøje forventninger – dog alligevel med en smule forbehold da der de foregående dage var blevet test fisket og de havde kun landet en fisk.

Da det blev middag, så det ikke ligefrem lovende ud, da der efter 6 timers fiskeri kun var landet hele 2 laks på stykket.

Da dagen var omme og vi så nærmere på indmeldingerne fra både storåen og Skjernå, begyndte der at tegne sig et billede – der var ikke ret mange laks i åen. Vi håber de blot er en smule forsinket. Vi stoppede fiskeriet kort efter middag, så vi kunne hente lille Viktor.

Næste morgen var jeg ude igen, desværre skulle Frederik arbejde, så jeg måtte alene afsted. Jeg fiskede hele dagen og jeg hverken så eller mærkede noget.. Jeg satte kursen tilbage mod bilen, dog med det formål at tage et enkelt på pladsen hvor jeg fik min forårs laks sidste år. Lige da jeg ankom ringede min mobil – det var svigerfar der ville sige, at jeg skulle komme hjem nu, for maden  den var klar 😀 Ja – det er ret luksus med en svigerfamilie der står med mad til en, alt imens jeg fisker laks 😀

jeg blev enig med mig selv om, at jeg godt liiiige kunne nå et par kast inden jeg kørte hjem. Jeg skyndte mig hen til pladsen og smed spinneren ud. Den ramte perfekt og jeg lod den synke, spinneren satte igang og 2 sek efter blevet spinneren taget tungt – endelig var der laks

Svartzonker stang og penn cobflict 4000

Svartzonker stang og penn conflict 4000

Efter en fin fight kunne jeg lande en smuk laks på 92 cm og 8 kg.  jeg skyndte mig at ringe tilbage til svigerfar som heldigvis også er laksefisker, for at fortælle om min laks og at jeg lige skulle ned og prale med fisken, hos et par kammerater der gik i lunden 😀

laks 92 cm og 8 kg

Jeg fiskede med en Svartzonker 2 pc. spinning – 10 fod – 8 til 36 g og som hjul benyttede jeg et Penn conflict 4000 som jeg har været utrolig glad for til mit fiskeri. Dette sæt har faktisk været mit hidtil bedste spinnesæt til laksefiskeriet – dette på grund af,  at det ingenting vejer, hvilket betyder jeg kan fiske langt længere tid før jeg bliver træt – men det er heldigvis en smags 😀