En ferie med havørredfiskeri. Del 1

Endelig var det blevet vores tur til at have vinterferie og den skulle selvfølgelig bruges på fiskeri. Vi havde længe talt om at skulle prøve kystfiskeriet efter havørred på Djursland, så det blev bestemt at det skulle være den primære fiskedestination for ugen. Vi havde gennem en kammerat, fået lidt steder hvor vi kunne begynde fiskeriet.

Vi valgte at lave en lille intern konkurrence, med følgende 3 kategorier – først, størst og flest havørred og præmien var en lækker middag på resturent Fugholm, noget enhver vil kæmpe hårdt for 😀

Mandag omkring frokost drog vi af sted mod Djurs, for at se pladserne an og muligvis også fiske lidt indimellem. Efter at have kørt rundt og set de forskellige steder som så ganske fine ud, besluttede vi at fiske en time på dagens sidste sted. Vi så en enkelt fisk markerer i overfladen, men der skete desværre ikke noget.

To fine regnbuer :)

Frederik med flue

Tirsdag var vejret ikke godt og det blæste kraftigt, så derfor aflyste vi turen til Djurs og tog af sted mod Kolding fjord, hvor der var mulighed for at finde lidt læ.

Kolding fjord

Vi besøgte flere af de kendte kystpladser i området, men vandtemperaturen lå på kun 3,5 grad og efter en flere timers fiskeri uden held, valgte vi at pakke sammen og kører hjem, så vi kunne komme meget tidlig af sted mod Djurs Onsdag.

Dagens fisketur er slut

En dejlig dag er nu slut

Onsdag morgen var vi tidlig oppe og efter morgenmaden drog vi af sted mod Djurs, med store forhåbninger om fisk. Dog skulle det blæse, men ikke noget varmt tøj ikke kunne klarer. Da vi ankom var solen begyndt at komme frem og den bidrog med god varme på trods af den kolde vind.

Vi var de første der ankom til stedet, og begyndte fiskeriet ned langs kysten. Den første time skete der intet og vi så ingen fisk. Frederik fiskede med et blink og jeg gik over til min trofaste ven bombarda monteret med børsteorm :) Endelig fik jeg et hug, desværre smuttede den hurtigt igen med endelig havde jeg da mærket noget og kort efter var der fisk igen.

Endelig hug

En fin lille havørred på 38 cm som hurtig blev genudsat :)

jeg forsatte fiskeriet videre ned mod Frederik, men allerede kort efter var der igen hug. Denne gang føltes det som en bedre fisk.

En fin havørred er fladet for ormen :)

Den giver en god fight

Flot havørred i god form

Havørred på 55 cm.

Efter fisken var kommet på land og der var taget lidt billeder, kunne jeg se at Frederik  ligeledes havde fisk. Så jeg skyndte med ned mod ham og det var ligeledes en fin havørred.

En fin havørred

Efter fisken var kommet på land, kunne vi se en anden lystfisker der i højt tempo havde kursen mod os. Det viste sig at være Micheal vores kammerat fra Purefishing, der havde besluttet sig for, at slutte sig til os.

Frederik og Micheal

To fine fisk til Frederik og jeg

Efter at have hilst på Micheal, forsatte jeg straks mit fiskeri ned langs kysten og som skæbnen ville, var jeg ikke nået meget mere end 50 mester fra drengene før der igen var fisk.

Endnu en fin fisk

Den fighter godt

endnu en fin havørred omkring de 44 cm

Det var en fin havørred omkring de 44 cm, der gav en kanon fight. Jeg forsatte mit fiskeri ned langs kysten om kun knap 20 minutter senere var der igen hug.

Endnu en fisk er faldet for børsteormen

Endnu en fin fisk i go kondition

Det var en havørred omkring de 43 cm, der var i fin kondition og efter afkrogning kom fisken hurtig tilbage igen :) Da fisken var sat ud igen, kunne jeg se at Frederik ligeledes havde fisk, så jeg satte kursen op til de andre for at se. Det var en fin lille havørred der ligeledes fik friheden igen :)

frederik med en havørred

Havørreden genudsættes

En Halv time senere, blev det endelig Micheals tur til at lande en fin fisk omkring de 50 cm.

Micheal med en flot Havørred

Fiskeriet og vejret var fantastisk, så tiden fløj bare af sted og det var svært at overveje en pause når nu der var så mange fine fisk i området :)

Drengene fiskede begge med blink, hvor jeg stadig holdt mig til min bombarda og der var ingen grund til at gøre andet, for kort efter var der igen bid.

Jeg forsatte endnu engang min tur ned langs kysten med mit bombarda flåd og min lyserøde børsteorm og kort efter var der igen bud efter ormen.

Dejligt med fisk der er gang i :)

En fin havørred

En flot fisk omring de 45 cm :)

Endnu en Havørred på omkring de 43 cm var faldet for den lyserøde Børsteorms flue. Det var en helt unikt fiskevand og der var utrolig mange fisk i området. Udover fiskene på land, var der ofte hug og følgere helt ind under land. Helt fantastisk :) Jeg forsatte ned af kysten med mine lyserøde børsteorm i jagten på en større fisk og lidt nede af kysten var der igen hug.

Endnu en fin havørred

God fight

Flotte fisk på Djurs

Klar til genudsætning

Drengene gik længere nede af kysten og havde ligeledes også haft kontakter til fisk. Både Micheal og Frederik havde smidt en rigtig fin fisk, men i det mindste skete der noget for os alle.

Micheal

Som dagen skred fremad , lagde vinden sig mere og mere og fiskeriet stilnede en smule af. Der var ikke så mange hug og følgere som tidligere , men det betød nu ikke at det gik helt i stå. For hen af dagen var der igen fisk.

Endnu en havørred er faldet for ormen :)

Lille havørred

den fine fisk genudsættes

Det var en endnu en havørred omkring de 43 cm, der fik friheden efter et billede. Vi begyndte at snakke om at vende hjemad, da vi efterhånden var ved at være fisket igennem. Da vi begyndte at gå op langs kysten, nåede jeg lige at snuppe dagens sidste havørred :)

Endnu en fin fisk

En flot havørred

Det var en fin havørred omkring de 48 cm- en fantastisk afslutning på en dejlig dag ved kysten.

Dagens status for fiskeriet – Jeg fik 8 havørred og smed 4 fisk.

Frederik fik 2 og smed ligeledes nogle fine fisk.

Micheal fik en flot havørred og smed også en flotte fisk.

En fantastisk dag på kysten :D

Flotte fisk

Da vi gik ned langs kysten hen mod bilerne, gav det mig rig mulighed for at hovere lidt over dagens fiskeri og pointerer overfor drengene,  at jeg nu var foran i alle 3 kategorier og at de skulle til at i gang hvis de havde planer om at vinde 😀 Der var selvfølgelig flere dages fiskeri i nu, hvor meget kunne nå at ske, men jeg nød nu alligevel at drille dem lidt 😀

Håber i vil læse med i næste uges indlæg, der vil omhandle de resterende dages fiskeri, fyldt med fisk og gode fights.