Blanke laks fra storåen.

Efter en længere periode uden laks på land, var jeg ved at have abstinenser. Det var ikke fordi mulighederne ikke havde været der, men af en eller anden grund, smed jeg den ene laks efter den anden. Det var meget frustrerende – især når Frederik landede den ene fisk efter den anden 😀

Vi besluttede lørdag at tage en tur til storåen, da vi ankom var kl. 9 og vejret var perfekt.

Vi fik hurtig gjort grejet klar og begyndte straks fiskeriet. Jeg nåede dog ikke ret lang, før jeg kunne hører Frederik kalde. Han havde kroget en flot blank laks på Sjønnes uldsok.

Frederik med laks

Efter en fin fight kunne vi håndlande en stålblank laks på omkring 82 cm, som var perfekt kroget.

gude smuk stål blank laks

Frederik med flot laks

Da krogen var fri var fisken klar til genudsætning, og efter få sekunder svømmede laksen hurtig tilbage i dybet.

Laksen er klar til genudsætning

Jeg gik tilbage og forsatte mit fiskeri, men nåede ikke mere en 5 kast før jeg også fik hug. Endelig!! Jeg fløjtede på Frederik, der straks kom løbende.

Abu Revo stx hjul funger fantastisk til åen

Efter en god fight kunne laksen landes

Laksen er klar til landing

Efter en fin fight kunne Frederik håndlande min laks – også denne var helt blank  og målte 77 cm. Laksen blev fanget på en 20 grams orange kondom spinner med lille blad.

En flot blank laks på 77 cm

Efter et billede var laksen klar til genudsætning og den svømmede straks tilbage i dybet.

laksen have gællesyge, men fejlede intet

Laksen svømmer tilbage i dybet

Endelig lykkedes det, der nærmest havde virket umulig for en tid.  Humøret vendte tilbage og jeg gik straks i gang med at joke

”Bare fordi man er gravid, betyder det ikke, at man ikke kan fange laks ”. 😛

Vi forsatte fiskeriet en time mere, dog uden at opleve mere. Det var en dejlig formiddag ved åen og heldigvis skulle vi ud og fiske igen dagen efter (søndag), sammen med min kammerat Ole, der stadigvæk havde hans første danske laks til gode.

Smid endelig en kommentar hvis har spørgsmål eller blot ønsker at sige hej :)