Filter by pro :
Filter by brand :
1 2 3 4 > >>

Efterårs og vintergedder på søen - Sådan!

21-10-2017

Fiiiisk! 2. dagens største gedde. 106 cm Vi er ved at optage til sæson 5 af tv-progamserien Fangstgaranti, der går i luften 23 november i år, og vi valgte at tilmelde os til Predator Cup i weekenden, den 14+15/10. Vi vidste godt, at der skulle mere end almindelig meget held til, for at vi skulle få en præmieplads i konkurrencen, da nogle af landets allerbedste lystfiskere med det vildeste udstyr i søkort, ekkolod og andet gejl, ville deltage - men spændende skulle det no...

Fangstgaranti - TV og masser af fisk!

04-10-2017

Fangstgaranti genopstår! Som en del af jer nok ved, kom jeg i 2012 med en idé til TV Midt-Vest om at lave et fiskeprogram på deres regionale tv-kanal. En idé, som de - efter et par prøveoptagelser, gik med på, og som blev til 4 sæsoner med en masse programmer om fiskeri efter stort set alle slags fisk i hele landet - og med et par afstikkere til udlandet også. Programmet blev lynhurtigt så populært, at det også blev vist på andre regioners programmer, herunder Nordjylland...

Laksefilm Norge 2017

Senja Furbo

28-09-2017

Så blev filmen fra årets laksetur til Norge endelig færdig :-D En film med mange flotte fisk, gode fighte og skøn natur.. Håber i vil se med og smid lige et like :D https://youtu.be/tYyXiPQkZ3I Senja Furbo

Storkarpetur for begyndere!

21-09-2017

Fiiiiisk! Jeg er i et lille hyggeligt fiskenetværk i Silkeborg, med en god blanding af hyggefiskere og mere garvede. Alle har dog passionen, og ønsker at prøve nye udfordringer - og så tænkte jeg, om en karpetur til Jaroslawki, Polen ikke var stedet? Jaroslawki ligger ca. 6 timers kørsel fra den Danske grænse, og er et storkarpevand på ca. 10 ha. med rigtig fine forhold. Man betaler 40 zloty (Ca. 75.-) pr. stang pr. døgn, og det koster mellem 40-60 zloty/døgn at leje en fin ...

VILDT fiskeri på Vestkysten!

05-09-2017

Pighvar, Makrel, Stavsild, Havbars, Pelamider.... September! En pragtfuld fiskemåned, og en af de allerbedste på Vestkysten - hvis altså vinden ikke er for kraftig fra vest...! Og det ser faktisk ud til, at vi får relativt svage og skiftende vinde, den næste tid! NU skal der fiskes!! Makrel og Stavsild: Stavsild! Sommeren i år, har været præget af meget vestenvind, og som følge deraf, har vandet ved vestkysten været uklart mange gange, hvilket for den elskede makrel...

Norge - Orkla 2017

Senja Furbo

30-08-2017

Endelig kom dagen hvor jeg skulle afsted til Orkla, en ferie jeg havde set meget frem til i lang til. Men selv om jeg glædede mig til at skulle afsted, var jeg også en smule ked af at skulle rejse fra Viktor og Frederik. Men vidste Frederik nok skulle passe godt på Viktor, så da Ole kom og hentede mig, kunne jeg rejse med ro i kroppen :) Vi kørte fra Horsens kl 17, for at hente de sidste der skulle med. Vi skulle sejle fra Hirtshals til Larvik kl. 22 og ville så være i lar...

Nu kommer pighvarren igen!

25-08-2017

De kommer tidligt i år...! Jeg har, som mange andre, ventet med spænding på, hvornår der igen blev fanget pighvarrer fra vores kyster. Hvis du har fulgt med i mine tidligere blogs om pighvarrer, så har du sikkert læst, at det vildeste pighvarfiskeri oftest er fra midt april til juni, men her i efteråret kommer de igen... Sjældent i helt så store mængder, men rigeligt til, at man har gode chancer for flotte fangster af den smukke, velsmagende - og ofte - store fladfisk! 4...

Natteroderi med Gulp tobis

Thomas Graversen

22-08-2017

At tobiser til havørreder kan være effektivt, er der nok ikke mange havørredfiskere der er i tvivl om. Men tobiser om natten...? Det er noget jeg selv har brugt en del år, og særligt nu her, kan det virkelig være en agn der kan give kontakter i løbet af natten. Det ved flere af mine venner der også fisker havørreder, og en af dem spurgte mig den anden dag, om ikke jeg ville komme forbi og vise ham hvordan jeg rigger dem op. Det ville jeg selvfølgelig, så jeg greb min ta...

Med Honeyworm på krogen!

13-08-2017

Jeg var i en lokal ørredsø for nylig (Bakkely P&T ved Brande), og ville prøve at fiske med Power Bait Honeyworms, som er et jigg-agtigt produkt, der sidder rigtig godt fast på krogen. De 2-3 cm. lange, larveformede agn, sidder i en lang, sammenhængende "kæde", og man kan derfor sætte to på krogen af gangen, hvilket giver mulighed for at vinkle den nederste worm en smule (se billedet). Det får agnen til at rotere under indspinning - og det er netop en agn, der egner sig be...

Sejr i ørredsøen - powerbait i overfladen!

07-08-2017

Overfladefisket Powerbait... For de fleste, er ferien ved at være forbi for denne gang. I ferietiden, har masser af mennesker, besøgt landets ørredsøer (P&T søer), og mange har fanget fisk, men endnu flere har ikke fanget noget - på trods af, at der er sat utroligt mange fisk ud i søerne hen over sommeren. Problemet er nemlig, at ørrederne ikke altid er i det bedste hughumør, når vandet er lunt.. Mange har derfor fisket med spinnere, blink, prop/orm, powerbait på bund...