Filter by pro :
Filter by brand :
1 2 3 4 > >>

Grejguide - Hvordan vælger du det rigtige grej?

15-12-2018

Hvilket grej skal jeg vælge? Julen nærmer sig, og som vanligt, opstår der ofte en del spørgsmål på mine platforme om, hvilket grej, man skal ønske sig eller hvad man skal købe til en, der ønsker sig grej til noget bestemt. Fisken der bed på efter 10 minutters fiskeri! - Og det er bestemt heller ikke nemt, da man bombarderes fra alle sider om, hvad der helt præcist kræves af fiskestang, line, agn og hjul for eks. at fiske i en ørredsø, efter stør, gedder mm. Det beh...

Geddetur i mørket!

26-11-2018

Bip - Bip - Bip..... Den umiskendelige lyd fra radiomodtageren til mine bidmeldere, fik mig til at springe ud af bilen, hvor jeg sad og fik varmen, mens telefonen ladede op. Efter 100 meter spurt, nåede jeg frem til stængerne, hvor den ene stod og afgav line fra hjulet. Jeg gav tilslag med det samme, og kunne mærke, at noget tungt trak rundt et sted ude i nattemørket på den vinterkolde sø! Efter en dejlig fight med gode udløb og hovedrysten, gled en 93 cm. lang gedde i det v...

Ørredtur med juniorfisker!

15-11-2018

Juniortur! Jeg var i lørdags på Fyn, hvor jeg hentede Martin L. Broe, som havde fået en fiskedag med mig i konfirmationsgave. Vi havde aftalt, at vi skulle prøve en ørredsø af og måske slutte dagen med lidt størfiskeri. Martin med hans hårdtfightende ørred. Jeg kørte hjemmefra kl. 6 og fik hentet Martin ved 8-tiden, hvorefter vi kørte til Alsbogaard fiskesøer. Her købte jeg fiskekort til ørredsøen, og vi slæbte vores grej ned i den fjerne ende af søen, hvor ejeren, Ma...

Fangstgaranti sæson 5!

06-11-2018

På torsdag 8/11 kl. 19:55 ruller 1. program i Fangstgarantis 5. sæson over skærmen på den lokale tv-station, TV Midt-Vest. Programmet kan på samme tidspunkt streames live på: TV Midt-Vest livetv Der sendes 6 programmer og en kavalkade, og de sendes 6 torsdage i træk, hvor vi både tager jer med på fladfisketur, P&T konkurrence, juniorfiskeri efter gedder, aborrer og ørreder og meget mere. Efter programmet, frigøres det på deres side, og kan derefter downloades, når man ...

Ørredøen kalder!

17-10-2018

Put & Take konkurrence! På lørdag skal jeg til konkurrence i Loch Nees P&T med en masse andre glade lystfiskere - og team Fangstgaranti, der laver et af vores programmer samtidigt. Normalt er det ikke smart at give tips til, hvad man vil fiske med til en sådan konkurrence - da jeg jo gerne skal vinde og derfor holde planen for sig selv.... - men jeg gør det nu alligevel - så i også kan få lidt tricks til ørredsøerne netop nu! Det gælder nemlig alle steder, hvor de...

Efterår og ROVFISK!

17-10-2018

HUG! Den ene bidmelder kom med et forsigtigt bip.... Var det mon vinden, eller en gren der var drevet ind i linen? Jeg gik hen for at kigge, og kunne se, at linen meget langsomt blev trukket ud... Der var hug!! Efter få sekunders venten, gav jeg tilslag, og en herlig fight med en af efterårets fede gedder begyndte! Skøn efterårsgedde! Nu er det efterår! Og uanset vejrgudernes sommerlege, er vandtemperaturerne nu i et niveau, hvor rovfiskene er i hopla! Rovfiskene skal...

DBC 2018

Henrik Larsen

07-10-2018

Dansk Brakvands Cup 2018 er netop slut og danmarksmesteren i brakvandsfiskeri er fundet. I fredags startede indskrivingen, for de forventningsfulde deltagere til dette års brakvandscup. Den senseste tid har ellers ikke budt på særlig opløftende meldinger, om fangster i de brakke områder uden for Noret. Dér inde har fiskeriet til gengæld været rimelig stabilt kørende i længere tid. Samtidig har kraftig vind fra nordlige retninger, sendt en masse saltholdigt vand ned i Stege...

Efterårsaborrer

05-10-2018

Aborrejagt! Den stribede jæger, har altid fascineret mig. De smukke striber, dens svingende bidhumør og dens evne til at jage i flok - samt dens lækre, hvide kød! Lækker aborre taget på spin i en kanal Nu, hvor bladene er ved at falde af træerne, visner grøde i vores søer og vandløb også, og mange småfisks skjulesteder forsvinder. Det ved aborren, og derfor søger den hen, hvor der kan findes mange af dens byttefisk og vandinsekter - bl.a. ved sivskovene, i havne, kana...

Efterår og fladfisk!

16-09-2018

Hug! Stangspidsen stod og hoppede blødt, mens forfanget slæbte over bunden 4 meter under båden. Pludselig sitrede stangspidsen lidt, og et par hidsige nyk, viste, at en fisk var ved at pille ved kombinationen af Gulp og bøsteorm på forfanget.. Jeg tog stangen og mærkede efter et øjeblik med mere stabilt træk i linen, hvorefter jeg gav tilslag, og stangen krøllede godt mod havoverfladen! Efter en kort, men god fight, kom en lækker skrubbe til overfladen, og kom ned i spanden ...

Makrellerne er her stadig!

07-09-2018

Hviiiin! Bremsen på det lille spinnehjul var rigtig kommet på arbejde! Jeg var i går taget på en lille fyraftenstur til Hvide Sande, der ligge en god time fra min arbejdsplads. Vel vidende, at toppen af makrelsæsonen er ovre, havde jeg rigget op med en let spinnestang og et sildeforfang (Ikke makrelforfang), da man på sildeforfanget har chance for flere "bonusfisk". De små sildefluer, lokker nemlig også mindre fisk til hug, og jeg har således på mange makrelture, fange...